Železnice
V této rubrice najdete články z historie i současnosti obou železnic, které vedou našim regionem, tzv. brněnsko-rosické dráhy a kounicko-ivančicko-oslavanské dráhy.
Vítáme i Vaše příspěvky
Zatím jsou jen zpracovány některé články a příspěvky. Na rozšíření se pracuje. Pokud budete mít k dispozici nějaké zajímavé informace, zpracovaná pojednání na témata vztahující se ke zmiňovaným železnicím, nebo i zajímavé fotografie vhodné do našeho fotoarchivu (www.fotoarchiv.rosicko-oslavansko.cz) prosím napiště email správci stránek (Martin Horký ) resp. Alanu Butschkovi ( – což jest odborník z nejpovolanějších).
Dovolujeme si Vás informovat, že KIC Rosice v září 2006
vydal k výročí železnice publikaci 150 let železnice z Brna do Zastávky,
jejímž autorem je člen VSRO Ing. Alan Butschek.
<<< Detailní informace o knížce >>>
Brněnsko-rosická dráha
- 130 let brněnsko-rosické uhelné dráhy
130 let lokomotivního depa Brno a historie vzniku brněnského železničního uzlu; Kotoul, Vlastimil; Sdružený klub železničářů Brno; Brno 1986.
Publikováno 6.5.2006.
- 150 let železnice z Brna do Zastávky
Publikováno 11.9.2006.
- Pohlednice k výročí 150 let železnice z Brna do Zastávky
Publikováno 24.2.2008.
- Železnice Brno–Boží Požehnání, stručná historie
V letech 1853–1855 byla mezi Brnem a Božím Požehnáním vystavěna železnice. Projekt připravili E. J. Herring a A. Rahn (majitel dolů ve Zbýšově), kteří spolu s brněnskými podnikateli založili společnost Brněnsko-rosická dráha pro stavbu dráhy z Brna do Božího Požehnání.
Publikováno 5.5.2006.
Kounicko-ivančicko-oslavanská dráha
- Devadesát roků Kounicko-Ivančicko-Oslavanské dráhy
V neděli, dne 14. července 1912 o půl desáté, přijel do Oslavan oficielně první osobní vlak z Kounic. Sláva veliká. Na staniční budově vlály prapory, občanstvo nastrojené, dámy v nezbytných širokých kloboucích. Páni rovněž. A to by nemohly být Oslavany, aby zde nehrála hudba.
Publikováno 5.5.2006.
- Než přijel první vlak
V oslavanském OKNU bylo již uvedeno několik článků, týkajících se Kounicko-ivančicko-oslavanské dráhy, která byla dne 14. července 1912 předána do provozu. Málokdo ví něco o předcházejícím sedmdesátiletém období, než uvedenou tratí projel první vlak.
Publikováno 20.5.2006.