Důl Ferdinand
Roku 1856 Důl Ferdinand zaražen. V roce 1863 vybaven parním těžním strojem. V
roce 1904 vybudována železná konstrukce těžní věže. R. 1908 pořízen nový
parní těžní stroj. V r. 1910 byl důl spojen dopravní lanovou dráhou s Dolem
Julius.
V roce 1953 byl těžní stroj vybaven elektrickým pohonem. R. 1955 byla těžba z
Dolu Ferdinand svedena na Důl Julius. Dále pak šachta Ferdinand sloužila jako
výdušná jáma až do konečné likvidace důlního provozu revíru.
28. července 1992 zahájen zásyp jámy. 20. října zásyp jámy dokončen a 12.
listopadu jáma uzavřena krycí deskou.
Maximální dopravní hloubka hlavní jámy činila 794,2 metry na
8. patře. Slepá jáma byla prohloubena z 8. patra na 13. patro v maximální
dopravní hloubce 414,80 metrů. Těžené uhlí zde bylo první
jakosti.
|
|
Článek byl publikován 5.5.2006