Důl Julius
Roku 1877 byl důl zaražen. Do roku 1880 nesl název Nová, poté Důl Julius. V
roce 1889 byl k Dolu Julius připojen Důl Gegentrumm (na SZ Božího Požehnání).
Roku 1902 postavena železná konstrukce těžní věže. Roku 1910 byl důl spojen s
Dolem Ferdinand lanovou dráhou. Dále postavena třídírna uhlí s Baumannovou
sazečkou. O rok později byla jáma vyhloubena až na 7. patro do hloubky 710 m.
R. 1932 byla provedena rekonstrukce povrchu jámy. R. 1934 k Dolu Julius
připojeno důlní pole Dolu Ferdinand.
Po 2. světové válce probíhalo odstraňování škod. Důl Julius byl nejvíce
poškozeným dolem revíru. Těžit se začalo v prosinci 1945, ale už 19. prosince
1945 vznikl rozsáhlý požár, který zničil prádlo, třídírnu i stanici lanové
dráhy. Po nadlidském úsilí techniků a dělníků Dolu Julius, kteří pracovali ve
dne i v noci, se ale důl podařilo obnovit a znovu zahájit těžbu.
V roce 1952 byl těžní stroj vybaven elektrickým pohonem.
Počátkem 60. let při další koncentraci těžby byl důl zrušen a jeho dolové
pole bylo přiděleno k Dolu Antonín. Do roku 1991 důl sloužil jako vtažná jáma
a k odčerpávání vody. Ze 7. patra z hloubky 710,4 m byla čerpána voda
užitková a z 2. patra z hloubky 346,1 m byla čerpána voda pitná. R. 1992 - 93
probíhala likvidace dolu. 14. září 1993 zásyp ukončen.
Maximální dopravní hloubka činila 790,19 m na úrovni 8.
patra.
|
|
Článek byl publikován 5.5.2006